Tavaszi verőfény és kellemetlen hideg fogadott a hármashatárhegyi repülőtéren, a műegyetemiek fészkében.
Egyszerű kirándulóként fogadott a reptér légterében szűken fordulózó Góbé látványa, és azonnal az útirány megváltoztatására késztetett. Kilépve a repülőtér zöld szőnyegére örömmel és régen nem érzett lelkesedéssel töltött el a starthelyen hasaló repülőgépek látványa…
A Légügyi Hatóság engedélyének birtokában, valószínűleg ugyanúgy, mint az ország számos más repülőterén, megelevenedett a hangár, és az ifjú és már nem annyira ifjú pilóták lelkes társasága megszállta a starthelyet, kitolták a kijelölt gépeket.
Régen látott típust is találtam, szívem egyik csücskét: egy Bociant. Ma is nagyon szép repülőgépnek tartom, a lengyel repülőgépek közül az egyik legszebb.
Találkoztam egy Pirattal, egy Astir is kergette a felhők alatt a termikeket.
A Vörös-kővár és a felső terep a siklóernyősök házatája. Gyönyörű látvány volt a felemelkedő kupolák látványa, nyilván a kezdők gyakoroltak az északias szélben.
Az eléggé erős szél a gyakorlottak számára jelentett lejtőrepülési lehetőséget…a Máriáról indulva percek alatt emelkedett levegőbe az a nyolc-tíz pilóta, aki másodpercenként változó alakzatokba rendeződve tette meg első repüléseit a HHH lankái felett.
Külön öröm volt látni, hogy mennyi turistát vonzottak a kitett repülőgépek, mennyien csodálták meg a hegytetőn felszállásra készülő siklósok színes ernyőit, és azt, hogy a nézők, bámészkodók, érdeklődők között mennyi volt a kisebb-nagyobb gyerek. Ők a jövő letéteményesei, a jövendő levegőbe vágyók, a leendő pilóták.
Ha belegondolok, hogy valamikor, a történelem előtti időkben így mérgeződtem meg én is… még nincs elveszve a repülés, az örömrepülés Magyarországon.
A reptér szélén álló emlékművön megrendülten olvastam sokak mellett azoknak a nevét, akik engem is megtanítottak a repülés alapjaira… és akiknek köszönettel tartozom ezért.
2012 04. 09
Budapest - LHHH
Nitsch György sr.
|