A GOLDTIMER ALAPÍTVÁNY NYÍLT NAPJA
Nitsch György sr. 2012.04.23. 23:15

A Goldtimer Alapítvány nyílt napot rendezett a saját maga által felújított és
repülőképessé tett repülőgépek közreműködésével
Budaörsi hétvége.
A Goldtimer Alapítvány nyílt napja.
Kicsit huzatos, de verőfényes napsütéssel köszöntött be a vasárnap. A Goldtimer Alapítvány rendezett nyílt napot a budaörsi repülőtér zöld gyepszőnyegén, betonján és légterében.
Kora délelőtt érkezvén örömmel vettem tudomásul, hogy még nem maradtam le semmiről.
Persze senki ne gondolja azt, hogy itt, a reptéren hagyományos értelemben vett légi bemutató, vagy netán repülőnap került megrendezésre. A kiállított és a levegőben forgolódó repülőgépek kivétel nélkül a Goldtimer Alapítvány által felújított, repülőképes gépek voltak, melyek utasrepültetés céljából szálltak fel, a nap folyamán jó néhány alkalommal.
A meglehetősen gyér hírverés, beharangozó ellenére úgy a nap közepére tekintélyes számú érdeklődő, potenciális utas jelent meg megcsodálva, esetenként szeretettel vegyes nosztalgiával körbesimogatva a Cimborát, a PO-2-t, a LI-2-t.
Különösen a LI-2 a hagyományos MALÉV festéssel nyerte meg a nagyérdemű tetszését, nem kis gondot okozva körülzsongásával a reptéri rend és biztonságos repülés feltételeinek biztosításával megbízott O.A. tagoknak. És mint ismeretes, ilyenkor a közönség nagyon értetlen tud lenni.
Ennek ellenére egymás után zajlottak a fel- és leszállások, minden repülőgép szállította az utasokat. Természetesen a legnépszerűbb a LI-2-es volt, a leendő utasok szép kis sorokban álltak a jegyárusító asztalnál, és a beszállásra várva.
Öröm volt nézni ezeket az öreg madarakat, és öröm volt nézni azokat a veterán autókat és motorokat, amelyek nyilván az Alapítvánnyal együttműködésben megjelentek. Minden egyes járműről sugárzott az a törődés és szeretet, amelyet gazdájuk belefektetett, és a féltő gondoskodás, amivel óvták szeretetük tárgyát.
Amit viszont képtelen vagyok felfogni, megérteni… az a budaörsi repülőtér főépületének állapota. Tudomásom szerint az épület 1937-ben épült és azóta szolgálta a magyar repülés egyetemes ügyét.
Ehhez képest a főbejárat lakattal lezárva, a falakról mállik a vakolat, az ablakszemek a több éves mocsoktól homályosak, a lépcsők járhatatlanok, az épület tetején kisebbfajta erdő nődögél…..szóval siralmas….pedig csak úgy mellékesen MŰSZAKI MŰEMLÉK, és ebben az évben ünnepelné a 75. születésnapját! DE ÍGY ???
Kérdésem ismét csak az: ez a bűnös nemtörődömség kinek áll érdekében? Ki az, aki a repülés rekvizítumait szánt szándékkal hagyja pusztulni, és nem csak Budaörsön. És az illetékesek mért nem emelik fel a szavukat e rablógazdálkodás ellen !? Tán csak nem egyéni gazdasági érdekek állnak a háttérben?
2012 04. 22. BUDAPEST, LHBS
|